KLACHTENREGELING
STICHTING GOGROUPNEDERLAND
Bij Stichting GoGroupNederland streven wij naar een veilige, transparante en volwassen cultuur. We moedigen deelnemers aan om conflicten of problemen altijd eerst rechtstreeks met de betrokken persoon te bespreken. Lukt dit niet, dan kan een officiële klacht worden ingediend.
1. KLACHTENCOMMISSIE
De klachtencommissie bestaat uit de directeur en de schoolcoördinator van GoGroupNederland. Zij behandelen klachten op een zorgvuldige, discrete en eerlijke manier.
2. VOORAFGAANDE STAP: PERSOONLIJKE OPLOSSING
Wij geloven in volwassen, onderlinge communicatie. Probeer het conflict eerst op te lossen met de betrokken persoon. Mocht dit niet lukken, dan kun je je wenden tot de klachtencommissie.
3. MOGELIJKE AARD VAN DE KLACHT
Klachten kunnen betrekking hebben op:
-
School-technische zaken
-
Organisatorische zaken
-
Studiebelasting
-
Financiële zaken
-
Geschillen met stafleden
-
Geschillen met mededeelnemers
-
Emotionele belasting of stressfactoren
-
Geestelijke en/of levensbeschouwelijke kwesties
4. INDIENEN VAN DE KLACHT
Een klacht moet per e-mail worden ingediend. Stuur je klacht naar: scholen@gogroupnederland.nl. Vermeld in de mail:
-
Het soort klacht
-
De feiten van de klacht
-
De ernst van de klacht
-
De omstandigheden waardoor het een klacht is geworden
-
De mogelijke oorzaken
-
De reden waarom je vindt dat de klacht gegrond is
-
Eventuele schade of nadelige gevolgen
-
Een voorstel voor oplossing vanuit jouw kant
5. BEHANDELING EN TERMIJN
Klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst vertrouwelijk behandeld door de klachtencommissie. Indien meer tijd nodig is, wordt je hierover schriftelijk geïnformeerd.
6. ESCALATIE NAAR VERTROUWENSPERSOON
Indien je klacht niet naar tevredenheid wordt behandeld of als de klacht een direct conflict betreft met de schoolleider of directeur, kun je je richten tot de vertrouwenspersoon.
Het oordeel van de vertrouwenspersoon is bindend voor zowel de organisatie als de klager.
7. VERTROUWENSPERSOON – TAKEN EN ROL
De vertrouwenspersoon:
-
Is aanspreekpunt voor ernstige en gevoelige klachten (zoals pesten, discriminatie, agressie, intimidatie, manipulatie)
-
Luistert, ondersteunt en geeft advies
-
Beoordeelt of een informele oplossing mogelijk is
-
Begeleidt bij klachtenprocedures en verwijst indien nodig naar externe instanties
-
Mag gevraagd en ongevraagd advies geven aan het bestuur over terugkerende signalen (zonder vertrouwelijke informatie te delen)
-
Registreert meldingen van ongewenst gedrag
-
Heeft geheimhoudingsplicht, behalve in het geval van een juridische procedure
8. CONTACTGEGEVENS VERTROUWENSPERSOON
De vertrouwenspersoon voor Stichting GoGroupNederland is:
Vi Clemencia
E-mailadres: scholen@gogroupnederland.nl
Telefoon: 06-24939335
9. BEWAARTERMIJN KLACHTDOSSIERS
Na afhandeling wordt het klachtdossier maximaal één jaar bewaard, tenzij wettelijke verplichtingen een langere termijn voorschrijven.
10. Overige vragen
Voor overige vragen over deze klachtenregeling kun je contact opnemen met ons secretariaat via info@gogroupnederland.nl.